ariadey

ariadey

ariadey

ariadey

تقاضا ی فصلی(نامنظم)

تقاضای نا مرتب وضعیتی است که در آن الگوی زمانی تقاضا بر اثر تغییرات فصلی از الگوی زمانی عرضه دور می شود. برای مثال بسیاری از هتل ها در شمال ایران، در فصل زمستان خالی اند، ولی در تابستان از مدتها قبل رزو می شوند. وظیفه ی بازاریابی برای بر طرف کردن تقاضای نا منظم، "بازاریابی تعدیلی" نامیده می شود. الگوی تقاضا را می توان با ایجاد انگیزه ها، تبلیغات و ترفیعات، تغییر عادات و تمایلات تغییر داد.

خرید زیورآلات

قیمت عطر

چراغ قوه پلیس

آچار همه کاره

تقاضای تنزلی

تقاضای تنزلی وضعیتی است که در آن تقاضا برای محصل یا خدمتی کمتر از سطح قبلی است و کاهش بیشتر از آن نیز پیش بینی می شود. دلیل این امر عدم تلاش در جهت بهسازی و بازسازس بازار مورد نظر، محصولات یا فعالیتهای بازاریابی است.

لوازم جانبی موبایل

لوازم اتاق کودک

لوازم آرایشی و بهداشتی

خرید پوشاک زنانه

تقاضای پنهان

تقاضای پنهان وضعیتی است که در آن عده ی زیادی از مردم نیاز شدید مشترکی به محصولات یا خدماتی دارند که فعلا وجود ندارد. تقاضای پنهان شدیدی برای داشتن بزگراهها، اتوبوس های تمیز و سالم، پارک های تفریحی و. . . وجود دارد. بازاریاب باید فردی ماهر در شناسایی اینگونه زمینه ها بوده، بتواند با هماهنگی همه وظایف بازاریابی، بازار را با روشی منظم توسعه دهد.

قیمت لوازم خانگی

فروش لوازم خودرو

فروشگاه اینترنتی

لوازم جانبی کامپیوتر

نبودن تقاضا

در این حالت سه نوع گروهبندی وجود دارد که عبارتند از:

الف) محصولات ظاهرا بی ارزش، مثل کاغذ های باطله

ب) محصولات با ارزش اما غیر قابل استفاده در محل، مثل قایق در مناطق خشک

ج) محصولاتی که جنبه ی نوآوری دارد و تقاضایی برای آنها وجود ندارد، زیرا بازار هدف درباره ی

آنها اطلاع کافی ندارد.

دستبند پاور بالانس

اسپری تاخیری

خرید هدفون

خرید اینترنتی